Читайте переклад українською статті Брайана Соломона для “Forbes“.

СТІВ ДЖОБС, ЗАСНОВНИК APPLE: “ПРОЖИВАЙ КОЖЕН СВІЙ ДЕНЬ ТАК, НІБИ ВІН ОСТАННІЙ”


– 
Коли мені було 17 років, я прочитав цитату, яка звучала якось так: “Якщо ти проживаєш кожен день так, ніби він останній, одного разу ти точно будеш правий”. Вона справила на мене враження. Протягом останніх 33 років щоранку, коли я дивлюся в дзеркало, я задаюся питанням: “Якби сьогодні був останній день у моєму житті, захотів би я зробити те, що планую на сьогодні?” І якщо протягом декількох днів поспіль відповіддю ставало ні, я розумів, що щось треба міняти.

БІЛЛ ГЕЙТС, ЗАСНОВНИК MICROSOFT: “ВІД ТИХ, КОМУ ДАНО БАГАТО, БАГАТО І ОЧІКУЄТЬСЯ”


– Моя мати, яка пишалася тим, що я почав вчитися, ніколи не припиняла переконувати мене робити більше справ для інших. За кілька днів до мого весілля, під час підготовки до церемонії, вона зачитала вголос лист, адресований Мелінді. Моя мати в той час вже була хвора на рак, але все-таки вирішила його озвучити. В кінці листа вона написала: “Від тих, кому дано багато, багато і очікується”.

ОПРА УЇНФРІ, ТЕЛЕВЕДУЧА: “МИ ВСІ ПОТРЕБУЄМО ЗМІНУ ІМІДЖУ ЧАС ВІД ЧАСУ”

 

– Люди люблять зміну іміджу, тому що його реальні наслідки завжди дивують. Але я міняю імідж не тільки, щоб виглядати по-іншому. Таким чином можна поміняти думку людей про себе. Один хлопець, якого ми тільки що бачили, йшов по вулиці з довгою бородою, яка майже що діставала до землі. Здавалося, він ховався за бороду. І, уявіть, після того, як він збрив її, то він сказав би: “Я відчуваю себе знову живим”. Зміна іміджу дозволила б йому побачити себе забутого. Ми всі потребуємо зміну іміджу час від часу, тому, випускники, я знаю, якщо ви побачите можливість змінити своє життя, побачити те, чим ви можете стати, а не тільки те, ким ви є в даний момент, то вас буде чекати величезний успіх.

МАЙКЛ ДЕЛЛ, ЗАСНОВНИК DELL: “НІКОЛИ НЕ БУДЬТЕ ГЕНІАЛЬНИМ ХЛОПЦЕМ В КІМНАТІ”


– Намагайтеся ніколи не бути найрозумнішим хлопцем в кімнаті. А якщо ви такий, то покличте людей розумніших за себе … чи просто знайдіть іншу кімнату. Серед професіоналів це називається нетворкінг. У компаніях це називається тім-білдінг. А в житті це називається сім’я, друзі і оточення. Ми всі даруємо подарунки один одному, і на власному успіху я знову і знову переконуюся, що найбільш цінний досвід виходить з моїх відносин з близькими.

МАЙКЛ БЛУМБЕРГ, МЕР НЬЮ-ЙОРКА: “НІКОЛИ НЕ ЗАЛИШАЙТЕСЯ ВНИЗУ ЗАНАДТО ДОВГО”


– Моя перша робота після навчання була на Уолл-стріт, і я пропрацював на ній 15 років. Це була приголомшлива історія: веселі часи і похвали від начальства. Мене любили всі аж до того дня, як мене звільнили. Але я залишався оптимістом, тому що щастям для мене було завжди виходити зі складних ситуацій і намагатися перемагати обставини. Тому буквально на наступний день, після того як мене звільнили, я заснував нову компанію.

ДЖОАН РОУЛІНГ, ПИСЬМЕННИЦЯ: “НЕВДАЧА МОЖЕ БУТИ ОСНОВОЮ УСПІХУ”


– Чому я говорю про користь провалу? Так просто невдачі означають відмову від усього несуттєвого. Я перестала прикидатися кимось і направила всю свою енергію на завершення того єдиного, що мало для мене значення. Всі ці сумніви – чи можу я досягти успіху в чомусь ще, раптом я не здатна нічого досягти в тій області, яка здається мені моїм призначенням? – Все це перестало мати значення. Я стала вільною, тому що все, чого я так боялася, вже відбулося, а я була все ще жива, у мене як і раніше була моя обожнювана дочка, стара друкарська машинка і грандіозна ідея. Саме дно стало для мене тим самим міцним фундаментом, на якому я заново побудувала своє життя

ДЖЕФФ БЕЗОС, ЗАСНОВНИК AMAZON: “ТАЛАНТИ – ЦЕ ЛЕГКО, А ОСЬ РІШЕННЯ – ЦЕ СКЛАДНО”


– 
Ризикну зробити прогноз. Коли вам буде 80 років і у вас з’явиться гарна можливість проаналізувати своє життя, сформулювавши, хоча б для себе, історію свого життя, найбільш повно і цільно відобразить її саме розповідь про рішення, які ви прийняли. Зрештою, ми – це наш вибір. Створіть свою велику історію.

МАРК ЦУКЕРБЕРГ, ЗАСНОВНИК FACEBOOK: “ЛЕГШЕ РОБИТИ ТЕ, ЩО ТИ ЛЮБИШ”

 

– Коли ви приходите додому пообідати і отримуєте порцію гірших овочів на тарілці, ви можете змусити себе з’їсти їх, якщо захочете. Але якщо ви граєте в гру, навіть якщо вона дуже складна, то вам доведеться докласти зусиль, щоб пройти її. Якщо це те, що ви любите, то буде значно простіше зробити це.

СТІВ БАЛМЕР, ГЕНДИРЕКТОР MICROSOFT: “НЕ МАЙ ПРИСТРАСТІ, МАЙ ЗАВЗЯТІСТЬ”


– 
Пристрасть дає тобі можливість захопитися чимось. Прагнення до досконалості і завзятість дають тобі можливість залишитися з цим. Якщо ви погляните на стартапи в нашій сфері, то побачите, що більшість з них прогорають. Якщо ви поглянете на всі успішні IT-компанії – Microsoft, Apple, Google, Facebook, ви самі можете назвати їх, – то побачите, що всі вони пройшли через важкі часи. Ви досягнете певного успіху. Ви натрапите на неприступні стіни. Ви спробуєте сформулювати нову ідею, запропонувати щось інноваційне, але це не спрацює. Ваш успіх визначить те, наскільки ви впертий, сприйнятливий, в кінцевому рахунку оптимістичний і знову впертий в своїй справі.

ЛАРРІ ПЕЙДЖ, ЗАСНОВНИК GOOGLE: “ЗАЙМАЙСЯ ВЕЛИКИМИ ПРОЕКТАМИ, СЕРЕД НИХ НЕМАЄ КОНКУРЕНЦІЇ”

 

– Я думаю, простіше домогтися прогресу в мегачестолюбивих проектах. Я знаю, що це звучить зовсім шалено. Але до тих пір поки мало божевільних, щоб зробити це, у вас буде не так багато конкурентів. Є лише кілька божевільних людей, таких же, як і я. І я знаю їх всіх по іменах. Вони постійно разом, немов зграя собак або ніби вони приклеєні один до одного. Кращі люди хочуть виконувати великі завдання. Це якраз те, що трапилося з Google.

ЕРІК ШМІДТ, ГОЛОВА РАДИ ДИРЕКТОРІВ GOOGLE: “НЕ ПЕРЕВАНТАЖУЙТЕ СЕБЕ МАТИ ПЛАН”

 

– Не слухайте всі ці історії про те, що завжди потрібно мати план. Просто викиньте це з голови. Мені здається, головне, на що варто звертати увагу, – це можливості, які вам надаються, і удача, яка повинна вам супроводжувати. Коли ви дивитеся на найуспішніших людей, ви бачите, що вони багато працювали, щоб витягти дивіденди з тих можливостей, що відкрилися перед ними абсолютно непередбачувано. Ви не можете спланувати інновацію або винайти план. Все, що потрібно вам, – докласти максимум зусиль, щоб опинитися в потрібний час в потрібному місці і бути готовими діяти. Наприклад, кардіостимулятор був винайдений за 70 років до того, як він вперше був успішно застосований на практиці. Нехай бідоласі, який став першим пацієнтом, довелося нелегко, але важливіше те, що саме винахід дочекався свого моменту через стільки років. Так що ніколи не загадуйте наперед.

ЕЛІ БРОД, АМЕРИКАНСЬКИЙ БІЗНЕСМЕН: “ВИ НЕ МОЖЕТЕ БУТИ УСПІШНИМ, БУДУЧИ БОЯЗКИМ”


– 
Ніхто і ніколи не заробляв мільярд доларів, будучи обережним, невпевненим або раціональним. Мені було 22 роки, і я був молодиком, коли мені в голову прийшла божевільна ідея, ніби я повинен кинути кар’єру бухгалтера і зайнятися будівництвом. І хоча я нічого не знав про будівництво, часом саме найбожевільніші думки приносять найнеймовірніший прибуток. Я взяв на себе ці ризики в 1953 році і зайнявся справою, якою на Середньому Заході не займався ніхто, тому що щомісячні іпотечні виплати були нижче, ніж оренда.

П’ЄР МОРАД ОМІДЬЯР, ЗАСНОВНИК EBAY: “ГОТУЙТЕСЯ ДО НЕСПОДІВАНОК”


– Щоб бути готовим до несподіванок, вам слід позиціонувати себе як відкриту до всього нову людину, щоб, коли двері можливостей відкривалася, вам не становило б труднощів у неї прослизнути. Життя, як і комп’ютерний софт, багато в чому лінійна і передбачуване. Ми завжди проектуємо своє минуле в своє майбутнє. Але майбутнє далеко не завжди працює за такою схемою. Тому інженер завжди намагається створити гнучку архітектуру софта, щоб не ставати залежним від єдиного вірного рішення. Вам потрібно відбудувати власну платформу так, щоб вона була придатна відразу для декількох цілей.

РОСС ПЕРО, АМЕРИКАНСЬКИЙ БІЗНЕСМЕН: “ПЛАНУЙТЕ НА ДЕСЯТИЛІТТЯ”


– 
У вашого покоління більше часу на те, щоб планувати своє майбутнє, ніж у ваших попередників. Ви повинні бути готові до того, що і в 80, і в 90 років будете продовжувати працювати. Перед тим, як це майбутнє настане, я закликаю вас подумати про служіння своїй країні і повернення боргу Сполученим Штатам. Закликаю вас подорожувати і відкривати світ. Дізнаватися і поважати жителів цієї планети. Влаштуйте собі пригоди, щоб дізнатися себе і розкрити свої справжні пристрасті. І тоді, сподіваюся, вам воздасться за ваші труди.

ТЕД ТЕРНЕР, ЗАСНОВНИК CNN: “ПРАЦЮЙ ЯК ВІЛ І НЕ ЗАБУВАЙ ПРО РЕКЛАМУ”


– Коли мене в черговий раз запитують, у чому секрет успіху, я просто відповідаю: “Рано лягайте спати, рано прокидайтеся, працюйте як віл і не забувайте про рекламу”.

РІД ХОФФМАН, ВЕНЧУРНИЙ ІНВЕСТОР: “БУДЬТЕ СУПЕРЕЧЛИВИМ І БУДИТЕ ПРАВІ”


– 
Завжди думайте креативно і ясно. У чому ви знаходите кращу можливість для себе? Де, на вашу думку, є реальний шанс почати зміни? Де ви бачите далі, ніж інші? Успіх в бізнесі передбачає вміння бути суперечливим і виявлятися правим. Ці якості повинні поєднуватися, тому що, очевидно, та ніша, яку ви хочете зайняти, не повинна здаватися привабливою конкурентам, відсутність ринкових перспектив в ній повинно бути очевидним. Саме в таких умовах ви повинні доводити свою правоту.

КАРЛ АЙКАН, ІНВЕСТОР: “ДУМАЙТЕ САМІ”


– 
Після закінчення університету перед вами будуть відкриті два шляхи. Ви можете стати хлопцем, який думає своєю головою. По-моєму, світ і наші найбільші корпорації зачекалися таких співробітників. Є керівники компаній, які мислять самостійно, які орієнтуються на інновації і йдуть проти загального потоку. Вам слід бути схожими на них, нехай це буде варто вам роботи і репутації. Залишайтеся самостійними і відкритими інновацій до самого кінця. Якщо у вас є ідеї, йдіть напролом і не хвилюйтеся, тому що це саме те, що потрібно бізнесу.

СТІВ КЕЙС, ЗАСНОВНИК AOL: “ЛЮДИ НАВКОЛО ВАС МАЮТЬ ЗНАЧЕННЯ”


– 
Неважливо, чим саме ви займаєтеся, можливість досягти успіху багато в чому залежить від вашого вміння ладити з людьми. Часто кажуть, що той, з ким ви ведете справи, важливіше того, що це за справи. Ті, хто оточують вас, будь то наречена, друзі або колеги, здатні принципово вплинути на вектор, в якому буде розвиватися ваше життя. Не робіть акцент на описах роботи або назві компанії, де будете працювати, – звертайте увагу, перш за все, на тих, на кого і з ким вам належить працювати.

ДЖЕРРІ ЯНГ, ЗАСНОВНИК YAHOO !: “НЕ ДОЗВОЛЯЙТЕ ПОТРЯСІННЯМ ЗБИТИ ВАС З НІГ”


– 
Я можу вам обіцяти, що великі починання припадають на часи спадів, подібних до нинішнього. Yahoo! запустилася під час економічних негараздів початку 1990-х. Інші великі компанії, ідеї, продукти і навіть соціальні рухи ставали можливі завдяки тому, що люди відмовлялися від статус-кво і робили все по-новому. В якомусь сенсі це найкращий момент для випускників, щоб приєднатися до цього процесу глобального оновлення.

konkurent.in.ua