Часом всім нам необхідна невелика допомога. Щоб її отримати, ми повинні вміти ефективно переконувати оточуючих. Використовуючи дієві навички мовлення, активно слухаючи та заздалегідь створюючи оптимальні умови, ви зможете удосконалити свої здібності переконання і схилити людину зробити те, що вам від нього потрібно. Ці навички також підвищать впевненість в собі та підготують вас до того, щоб стати грамотним керівником.

Говоріть впевненно

Використовуйте аргументи: етос, пафос, логос. Відповідно до Аристотеля, існує три стовпи риторичного переконання, а саме етос (репутація говорить), пафос (заклик до емоцій) та логос (заклик до логіки). Під час бесіди з людиною, яку ви хочете переконати, наведіть факти про свою надійність, надайте логічні аргументи та знайдіть спосіб зачепити його до глибини душі.

  • Розкажіть про свою репутацію. Як довго ви працюєте в цій галузі або досліджуєте певну можливість для інвестування? Це буде етос-аргумент.
  • Послідовно розкладіть по поличках, що вам потрібно. Яку вигоду це принесе не тільки вам, але і цій людині? Це буде лого-аргумент.
  • Спробуйте захопити його емоційно. Що означатиме для вас його допомогу? Це буде пафос-аргумент.

Озвучте своє прохання в правильному порядку. Зазвичай, коли ми хочемо попросити людину про щось, ми починаємо зводити його красивими промовами. На жаль, часто це викликає зворотний ефект, і ці теплі слова здаються лицемірними. Краще прямо підійдіть і попросіть, що вам потрібно, а потім скажіть пару приємних речей.

  • Не варто говорити: “Привіт! Давно не бачилися. Вітаю, ти так багато досяг за цей час! Це все дуже здорово. До речі, я тут подумав, чи не зможеш ти допомогти мені з проектом “.
  • Краще спробуйте так: “Привіт! Я хотів запитати, чи не допоможеш ти мені з проектом. До речі, ми так давно не бачилися. Вітаю, ти так багато досяг за цей час, це дуже здорово “.
  • Дивно, але при другому варіанті ваші слова будуть здаватися більш щирими.

Слухайте

Прислухайтеся до мови тіла. Один з найпростіших способів налагодити емоційний зв’язок – це підлаштуватися під язик тіла іншої людини. Слідкуйте за рухами його тіла та копіюйте їх. Повторення мови тіла є невербальною способом показати людині, що ви мислите в одному напрямку.

  • Якщо людина посміхається, ви теж посміхніться.
  • Якщо людина нахиляється, ви теж нахиліться.
  • Якщо людина сидить, широко розставивши руки або ноги (займає багато простору своїм тілом), зробіть те ж саме.

“Заповнюйте пропуски”. Часом, коли ви задаєте комусь пряме запитання, це може збити його з пантелику або поставити в скрутне становище. Щоб цього уникнути, чергуйте традиційні питання з незакінченими питаннями.

  • Замість того, щоб питати: “Що ти думаєш про покупку нової машини?”, Спробуйте почати: “Якби ти купив нову машину, що б ти відчув?”.
  • Дозвольте людині закінчити пропозицію за вас.